Sıcak!Oyun Dünyasının Yeni Problemi; Neden Devam Oyunları Gelmiyor?

Yazar
yaw12
Casual Gamer
  • Tüm Mesajlar : 1
  • Puan Toplamı: 0
  • Ödül-Puan Toplamı: 0
  • Katılım: 2017/01/11 13:30:15
  • Durum: çevrimdışı
2017/01/11 13:44:12 (permalink)
0

Oyun Dünyasının Yeni Problemi; Neden Devam Oyunları Gelmiyor?

Son yıllarda oyun sektörünün bir diğer problemi de artık stüdyoların&şirketlerin, başarılı projeleri yaptıktan sonra adeta naz çekmesi ve ense yapması. Bunun en büyük örneği Valve, Half-Life 3 tür.
 
Şimdi bir tarafta Activision, Electronic Arts gibi her sene sürümden para kazanıp kaliteyi bir tarafa bırakan bir mentalite zaten var ve oyuncular belki de bu yüzden kaliteli yapımlara süre veriyor, sabırsızlıkla bekliyor, bağrına basıyor ancak peki madalyonun arka yüzü öyle mi, yani stüdyolar bunun için ne yapıyor?
 
En yakın örnek; Bethesda. Stüdyo Elder Scrolls serisinin devam oyununu bir süre geliştirmeyeceğini zaten belirtmişti, hatta Fallout 4 çıkana kadar ellerini sürmediler. Buna sebep olarak da yaratıcı ekibi zorlamak istemediklerini onlar ne zaman isterlerse o zaman yapacaklarını söylediler. Kült bir eser haline gelen Skyrim 2011 yılında piyasaya sürüldü, peki o zamandan bu zamana neler yapıldı; 2013'te oyuna son dlc çıkartıldı, geçtiğimiz yıllarda da oyunu grafik olarak geliştiren ve mod destekleyen bir kaç unsur oyuna tanımlandı. Ayrıca bu resmi güncelleme&yükseltme paketini yüklemeden pc'de sadece modlarla oyunun daha iyi hale getirilebildiğini söylemekte yarar var.
 
Bethesda skyrim'i çıkarırken de çok önceden bir duyuru yapmamıştı, sürpriz olmuştu, umarım yine öyle olur ama gerek gamescom gerek yapımcıların tweetleri olsun bu konuda umut vermiyor. Bunların yanında hala devam oyunundan önce stüdyonun odaklanmak istediği başka yapımlar var deniliyor. Yani bizim elimizde olan, sıfır.
 
Half-Life 3 zaten tamamen bir yılan hikayesi.. açıkçası Valve, Steam, Lord Gaben parayı kırmaya devam ettikçe hiç bir seriyi 3'lemeye ihtiyaçları yok. Bunu yapmak onlar için hem büyük bir tehlike hem de getirisi riskinden az. Belki de aynı şey diğer yapımcılar için de geçerlidir.
 
Peki bu durumda bu problemin, daha doğrusu bu oyuncu probleminin sebebi yine oyuncular mı, bu problem nasıl çözülür?
 
Aslında oyun yapımcılarını yapmak istemedikleri şeylere zorlamanın bir mantığı yok zira yapımcılar belki de oyuncuların baskısından darlanmış olabilirler ve kaygıyı her zaman hissediyor olabilirler. Fakat özellikle seri oyunları başarılı olduktan sonra durdurmak biraz da oyuncuya hakaret gibi, düşünsenize Tolkien'in günümüzde yaşadığını, yüzüklerin efendisi serisinin ilk kitabı çok satıyor, parayı bulan Tolkien amca şirket kuruyor, sonra diyor başka projelere odaklanıyoruz, seri sonra devam eder ya burası iyi böyle.
 
Sonuç olarak olan yine bize oluyor, bakalım önümüzdeki yıllarda nasıl şekillenecek oyun sektörü.
#1

0 Cevap Benzer Konular

    Hızlı geçiş:
    © 2017 APG vNext Commercial Version 5.5